printlogo
http://www.ethz.ch/index_EN
Entrepreneurial Risks
 
print
  

The Four Relational Models of Alan Fiske

er_logo_small



Inspiring links:

The Institute For The Future

World Knowledge Dialogue

http://www.sscnet.ucla.edu/anthro/faculty/fiske/

McClelland said motivation comes in three flavors: power, affiliation,
and achievement.

I propose the following correspondence with Fiske's relational models.

power: authority ranking
affiliation: communal sharing
achievement: market pricing

 

Wichtiger Hinweis:
Diese Website wird in älteren Versionen von Netscape ohne graphische Elemente dargestellt. Die Funktionalität der Website ist aber trotzdem gewährleistet. Wenn Sie diese Website regelmässig benutzen, empfehlen wir Ihnen, auf Ihrem Computer einen aktuellen Browser zu installieren. Weitere Informationen finden Sie auf
folgender Seite.

Important Note:
The content in this site is accessible to any browser or Internet device, however, some graphics will display correctly only in the newer versions of Netscape. To get the most out of our site we suggest you upgrade to a newer browser.
More information

© 2014 ETH Zurich | Imprint | Disclaimer | 20 March 2006
top